In ons dagelijks bestaan is er veel waardering voor 'actie, hard werken, doorgaan'. Dat er ook ruimte moet zijn om te herstellen van deze actie wordt vaak vergeten. Gevolg is dat we slecht (te weinig) slapen, een opgejaagd gevoel hebben, onder continue stress staan. We staan teveel 'aan' en weten niet meer hoe we (diepe) ontspanning kunnen ervaren.

Dit heeft verstrekkende gevolgen voor onze gezondheid en belastbaarheid. Veel mensen ervaren daardoor 'burn-out' klachten. 

Ik ontwikkelde een één op één ademsessie waarin ik je 4 eenvoudig toe te passen ademtechnieken leer die het zenuwstelsel kalmeren. 

Tijdens deze ademsessie werken we samen aan het adembewustzijn. Veel mensen ademen 'verkeerd'. Te snel, te veel, te hoog. Dit 'over'-ademen (chronisch hyperventileren) is een gewoonte geworden. Het lukt je zelf niet om dit 'over'-ademen af te leren.  Het teveel ademen kan enorme nadelige effecten op de gezondheid hebben. Omdat we ademen zo 'gewoon' vinden nemen we vaak aan dat het vanzelf goed gaat. Jammergenoeg geven we onbewust ons brein steeds het signaal van 'stress', zelfs wanneer we geen directe stress ervaren.

Tijdens de adem-sessie maken we eerst kennis met de adem tijdens ontspanning. We beschouwen de adem zonder in te grijpen. We ervaren de ademruimte en hoe de adem vanzelf stroomt wanneer je niet stuurt. We ontdekken de spanning die we onbewust bij ons dragen en vasthouden.

De adem geeft precies weer hoe je je voelt. Ik leer je om je ontspannen adem de ruimte te geven.

Ben je een mond-ademer, dan leer ik je hoe je van deze ongezonde gewoonte af komt.

Ik raad vier eenvoudige ademoefeningen aan om chronisch hyperventileren tegen te gaan.  Wanneer je deze vier oefeningen regelmatig (dagelijks) oefent herstelt je adempatroon zich en voel je je direct beter/kalmer. Je zult het effect direct tijdens het oefenen kunnen voelen.

Ik leer je hoe je de adem zacht kunt sturen door middel van deze eenvoudig toe te passen ademtechnieken. We oefenen deze samen zodat je ze juist aanleert.

Wanneer je de adem kalmeert, kalmeert vanzelf het zenuwstelsel. Dit is een prachtig instrument om je rustig en kalm te voelen.

Ik ontwikkelde een manier om kalmerende ademtechnieken toe te passen tijdens meditatie met een mala. Ik leer je hoe ook jij deze technieken toe kunt passen tijdens meditatie.

Je zult dan extra profiteren van het kalmerende effect van de ademoefeningen. Je meditatie beoefening is veel beter vol te houden en verdiept zich aanzienlijk. Je kunt dan gaan profiteren van de heilzame effecten van regelmatig mediteren. Het regelmatig mediteren helpt je spanningen eerder te herkennen zodat je minder snel over je eigen grenzen gaat.

Je mediteert in een houding die voor jou makkelijk vol te houden is zonder dat je van houding hoeft te veranderen. Dit kan betekenen dat je op een meditatiekussen zit of gewoon op een rechte stoel. Ik leer je de juiste meditatiehouding. Zo wordt regelmatig mediteren voor iedereen mogelijk.

De één op één ademsessie duurt ongeveer anderhalf uur. Locatie is het antieke Javaanse huisje dat ik bouwde in mijn tuin.

Iedereen die wil leren kalmeren met adem en meditatie met de mala is van harte welkom. Je hoeft geen ervaring met yoga- meditatie en/of ademtechnieken te hebben, interesse in yoga en lichaamsbewustzijn is wel gewenst. Laat je mobiele telefoon thuis of zet hem uit tijdens de sessie.

De oefeningen die ik je leer tijdens deze sessie krijg je op papier mee naar huis zodat je ze ook thuis kunt beoefenen. 

Wanneer je meer wilt weten of wanneer je interesse hebt in een  'één op één adem-sessie' neem dan contact op met mij via de contact-pagina van deze website. 

Nathalie